všetky aktuálne akcie a aktivity detí zverejňujeme na FB stránke Materskej školy
www.facebook.com/groups/686536131511481
- malo by si pamätať niekoľko básničiek a riekaniek, vedieť svoje meno, vek, adresu, na ktorej býva.
- s pomocou názoru by malo sčitovať a odčitovať do 20, poznať čísla od 0-20 a vedieť určiť ich poradie.
- orientovať sa v priestore, vie, kde je vpravo, vľavo, hore, dole, vpredu, vzadu.
- mať čistú výslovnosť a plynulo hovoriť, dieťa by nemalo mať problémy s výslovnosťou niekt.hlások, nezajakávať sa pri reči.
- plynulo prerozprávať udalosti, ktoré zažilo, alebo príbeh, který si vypočulo, prerozprávať obsah krátkej rozprávky a porozumieť jej obsahu, vyjadrovať sa plynule aj v zložitejších vetách.
- odpovedať na otázku, keď sa ho pýtajú.
- nakresliť postavu i s detailami ( oči, riasy, uši, vlasy, prsty… primerane svojmu veku, ťahy kresby sú plynulé, línie pevné a neroztrasené, svalstvo ruky je pri práci uvoľnené.
- dieťa vie nakresliť geom.tvary podľa predlohy, vie vystrihnúť tvar podľa predkreslenej čiary.
- vedieť sa odlúčiť od rodičov, nemalo by mu robiť problémy prispôsobovať sa novému prostrediu.
- cítiť sa dobre v kolektíve det,vyhľadávaťich-uznávať dospelú autoritu a dokázať sa jej podriadiť.
- vydržať sedieť pri jednej činnosti 20 min.a zadané úlohy dokončiť, nezačínať neustále niečo nové, neodbiehať.
- mať chuť učiť sa, často sa pýtať na písmená, číslice, zaujíma sa o učenie a chce vedieť viac.
- vedieť sa samostatne obuť a obliecť, pozapínať gombíky a zaviazať si šnúrky.
- poznať zákl.farby a geometrické tvary.
- vedieť sa samostatne najesť a obslúžiť na WC.
- dieťa nie je agresívne, spory medzi deťmi dokáže riešiť väčšinou bez bitky, hádky, vzdorovitosti.
Kritériá školskej zrelosti (zdravotný stav, pohybový vývin, mentálny vývin, sociálna a emocionálna zrelosť):
Dieťa je:
Odborníci na výchovu detí sa pokúšajú stanoviť, ktoré kľúčové chyby súčasní rodičia pri výchove robia. Skúsme si ich zosumarizovať:
PhDr. Ľubomír Pajtinka
Zdroj: Rodina a škola, február 2008, str. 27
Zdroj: Rodina a škola, február 2010, str.10