január
dni - sviatky |
týždeň |
obsah.celok |
téma |
podtémy |
5 |
9. 1.-13. 1. |
Pani Zima kraľuje |
Krajina snehu a ľadu |
experiment so snehom, počasie, obliekanie, športy projekt |
5 |
16.1.-20.1 |
|
Hviezdy a planéty
|
slnko, mesiac, hviezdy, vesmírna doprava projekt |
5 |
23.1.-27. 1. |
|
Mám rád svoje mesto
|
kurikulárny projekt triedy
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Charakteristika obsahového celku - január
Deti budú vedené k pochopeniu striedania ročných období, budú bádať skúmať experimentovať s vodou a snehom. Spoznajú zimné radovánky pri športovaní, rozvíjať si komunikačné schopnosti pri rozhovoroch a opisoch. Zoznámia sa s tajomstvami vesmíru slnko, mesiac, hviezdy pozorovaním, encyklopédiou, budeme rozvíjať sociálno-emocionálne oblasti pri ich znázorňovaní pomocou rôznych výtvarných a pracovných techník. V neposlednom rade sa bude vplývať na vzájomné spolužitie, naučia sa rozlišovať mestské symboly, inštitúcie, zariadenia, okolie a históriu svojho mesta.
február
dni - sviatky |
týždeň |
obs.celok |
téma |
podtémy |
5 |
30.1.- 3.2. |
Aj zima je čarovná |
Šašovia, klauni a maškary
|
kurikulárny projekt MŠ masky, škrabošky, karneval |
5 |
6.2.-10. 2. |
|
Neživá príroda |
kurikulárny projekt triedy zem, voda, vzduch, ekológia |
5 |
13.2.-17.2. |
|
Predmety a ich vlastnosti
|
tvary, nebezpečie úžitok, profesie elektrické spotrebiče |
5 |
20.2.-24.2. |
|
Vtáky v zime |
kurikulárny projekt triedy starostlivosť, ochrana, búdky |
5 |
27.2.- 2.3. |
|
Jarné prázdniny
|
---------------------- |
Charakteristika obsahového celku - február
Cieľom aktivít vo februári je skúmanie a narábanie s neživou prírodou- zem, voda, vzduch, oheň, chápať rozdiely medzi živou a neživou prírodou množstvom zážitkového učenia a pracovného spracovania. Deti spoznajú niektoré vtáky, žijúce tu v zime a budú vedené k ich opatere, čím sa bude prehlbovať environmentálna výchova. Počas aktivít sa zoznámia s pracovnými predmetmi, ktoré nám pomáhajú, ale dokážu byť aj nebezpečné a preto s nimi pracujú odborníci, čím sa zoznámia s profesiami, z ktorých si môžu vyberať námety na fašiangový karnevalový týždeň, plný tvarov, farieb, hudby a pohybu.
marec
dni - sviatky |
týždeň |
obsah.celok |
téma |
podtémy |
5 |
5. 3.- 9. 3 |
Cesta plná rozprávok
|
Moja priateľka kniha
|
Bájky, autorské príbehy, príbehy o deťoch, leporelá, encyklopédie projekt |
5 |
12.3.-16.3. |
|
Rozprávková truhlica |
Ľudové, autorské rozprávky, básne riekanky, čítanie |
5 |
19.3.-23.3 |
|
Prichádza jar
|
Ročné obdobie, počasie, prvé kvety projekt |
5 |
26.3.-30.3. |
Brúsim si jazýček
|
Veľká noc je tu
|
Zvyky, pracovné a výtvarné zručnosti |
|
|
|
|
|
Charakteristika obsahového celku - marec
Výchova literatúrou k literatúre, deti budú rozlišovať knihy – leporelá, rozprávkové, náučné i detské, časopisy, spoznajú mnohých, nových ,detských hrdinov , výtvarne zobrazia dojmy a pocity z príbehov, navštívia mestskú knižnicu, naučia sa nové básne, riekanky, dramatizácie. Oboznámia sa ako sa narába s maňuškami, zahrajú si divadlo. Opäť si zopakujú kolobeh striedania ročných období s jarnou tematikou, jej hlavné znaky ,čo vyvrcholí prípravou na Veľkonočné sviatky. Upevnia si farby pri aktivitách na jarnej dekorácii a pracovné zručnosti.
apríl
dni - sviatky |
týždeň |
obsah.celok |
téma |
podtémy |
6.4. v. piatok
4 |
2.4.- 6.4. |
Príroda a zem |
Život v lese |
Lesná zver, starostlivosť, ochrana, úžitok
|
9.4. v. pondelok
4 |
9.4.-13.4. |
|
Gazdovský dvor |
Dom. zvieratá, mláďatá starostlivosť, úžitok Projekt triedy |
5 |
16.4.-20.4. 22.4. |
|
Čo to rastie, čo to kvitne |
Záhradné, lúčne kvety, stromy, Deň Zeme- ŠPZ
|
5 |
23.4.-27.4. |
|
Vodníkove kráľovstvo |
Ryby, vtáky obojživelníky, vodný hmyz
|
|
|
|
|
|
Charakteristika obsahového celku - apríl
Apríl je venovaný rozširovaniu si vedomostí o prírode, živote a zvieratách v lese, ich úžitku, spôsobe života a výzore. Deti budú rozlišovať a opisovať i domáce zvieratá, ich názvy, osoh a potrebnú starostlivosť. Pri rozhovoroch sa bude rozvíjať reč detí i percepčno-motorické funkcie. Oboznámia sa s rastlinstvom a potrebnej ochrane zeme, spoločne sa zúčastnia brigády na skrášlenie školskej záhrady. Budú pozorovať život vo vode, spoznajú vodný, živý svet a život okolo vody, vytvoria si akvárium, či terárium a celkovo budú vedené k environmentálnemu cíteniu.
máj
dni - sviatky |
týždeň |
obsah.celok |
téma |
Podtémy |
1.5.utorok
4 |
30.4.-4.5. |
Batôžtek prekvapení
|
Srdce dokorán |
Deň matiek, sviatky, piesne, básne, kultúrny program
|
8.5. utorok
4 |
7.5.- 11.5. |
|
Záhradné a lúčne kvety
|
Projekt MŠ |
5 |
14.5.-18.5. |
Európa svetadiely, matka zem Projekt MŠ |
Matka Zem
|
PC, interaktívna mapa, symboly, jazyky,rasy ľudí svetadiely, envirovýchova |
5 |
21.5.-25.5. |
|
Vychádzka do minulosti - Turíce |
Dedina, mesto, história, kult. program, profesie povesti |
5 |
28.5.- 1.6. |
|
Týždeň detskej radosti
|
Deň detí, organizácia hier, súťaží, zábava |
Charakteristika obsahového celku - máj
V máji budú u detí rozvíjané emocionálne schopnosti, kedy si rôznymi aktivitami – básne, piesne, tance ,pripomenú význam a poslanie matky. V druhom týždni spoznajú planétu Zem, ako matku všetkého živého v našom svete, budú rozpoznávať svetadiely, oceány, exotickú zver i ľudí rôznej farby a reči. Priblížime si opäť svoje mesto s hlavným sviatkom a tak spoznajú i časť histórie spojenej s baníctvom. Zapoja sa do kultúrneho programu plánovaného podujatia, budú vedené k rozvoju výtvarných a komunikačných schopností. V závere mesiaca bude škola organizovať podujatia, akcie a aktivity pre radosť a šťastie všetkých detí.
jún
dni - sviatky |
týždeň |
obsah.celok |
téma |
podtémy |
5 |
4.6.- 8.6. |
Tešíme sa na prázdniny
|
Prekvapenie v tráve
|
Hmyz, drobné živočíchy, farby |
5 |
11.6.- 15.6. |
|
Farebné pozdravy leta
|
Ročné obdobie, obliekanie, exotická zver |
5 |
18.6.- 22.6. |
|
Prvák z najmenšej lavice
|
Rozlúčka s prípravkármi, turistika, |
5 |
25.6.- 29.6 |
|
Pohyb, hry a zábava
|
Športová olympiáda výlety |
|
|
|
|
|
Charakteristika obsahového celku - jún
Posledný školský mesiac deti spoznajú zázraky ukryté v tráve v podobe hmyzu a drobných živočíchov, budú vedené k opatrnosti, ale i k ochrane a obdivu prírody, jej farieb a tvarov. Budú organizované rôzne výlety do okolia mesta s tematickými zameraniami a tiež venované aktívnemu športovému oddychu. Deti precítia rozlúčku s prípravkármi, ktorí už budú dostatočne dobre pripravení po prázdninách vstúpiť do základnej školy.
—————